Номінація № 1 "За активний розвиток в'їзного туризму"
- Обсяги туристичної діяльності.
- Кількість партнерів.
- Участь в обслуговуванні важливих для України міжнародних заходів.
- Динамізм розвитку підприємства (у т. ч. інвестиції в розвиток власної матеріально-технічної бази).
- Просування власного турпродукту на іноземний ринок.
- Участь у громадських і професійних об'єднаннях.
Номінація № 2 "За активний розвиток внутрішнього туризму"
- Обсяги туристичної діяльності.
- Кількість маршрутів, та їх тематична різноманітність.
- Соціальна спрямованість туристичного продукту.
- Наявність власної матеріально-технічної бази та її використання.
- Популяризація внутрішнього турпродукту.
- Якість обслуговування туристів і екскурсантів.
- Участь в екологічних програмах і збереженні історико-культурної спадщини.
- Участь у громадських і професійних об’єднаннях.
Номінація № 3 "Краща екскурсія"
- Відповідність вимогам державних стандартів.
- Актуальність і оригінальність теми.
- Високий науковий рівень виконання.
- Відповідність мети та завдань сучасним потребам суспільства.
- Пізнавально-виховна значимість.
- Доступність, популярність викладу, естетичність і художність.
- Поширення історико-краєзнавчих знань серед населення.
Номінація № 4 "Вітчизняна "Мекка" (Перлина) туризму"
- Частка та роль регіону (населеного пункту, туристичного центру) в обсягах загальнодержавного туристичного потоку.
- Рівень туристичної інфраструктури та її розбудова.
- Стан збереженості природоохоронних та історико-культурних об'єктів, їх використання в системі туристично-екскурсійного обслуговування.
- Популяризація місцевого туристичного потенціалу.
- Участь в реалізації державних і регіональних програм розвитку туризму.
Номінація № 5 "Кращий вітчизняний курорт"
- Рівень туристичної інфраструктури та її розбудова.
- Рекреаційна цінність курорту.
- Стан збереженості природного довкілля та історико-культурних пам’яток.
- Популяризація місцевого рекреаційно-туристичного потенціалу.
- Популярність серед рекреантів.
- Участь у реалізації державних і регіональних програм розвитку рекреації та туризму.
Номінація № 6 "Кращий санаторно-курортний заклад"
- Обсяги виробничої діяльності.
- Соціальна спрямованість туристичного продукту.
- Наявність власної матеріально-технічної бази та її використання.
- Ефективність програмних лікувально-оздоровчих і туристично-екскурсійних заходів та якість обслуговування відпочиваючих.
- Участь у державних і регіональних програмах рекреаційної адаптації населення.
- Пропаганда та популяризація здорового способу життя.
Номінація № 7 "За новаторство у створенні українського турпродукту"
- Новизна, оригінальність і унікальність турпродукту.
- Соціальна та політична значимість обраного напрямку діяльності для України.
- Відповідність потребам суспільства (орієнтація на задоволення сучасних потреб населення України).
- Використання прогресивних технологій в обслуговуванні туристів.
- Впровадження інновацій.
- Участь у громадських професійних об'єднаннях.
Номінація № 8 "За досягнення у розвитку регіонального туризму"
- Ефективність використання наявного природно-рекреаційного потенціалу.
- Різноманітність транспортної ін¬фраструктури та інфраструктури послуг.
- Наявність різноманітних туристсько-екскурсійних маршрутів, що висвітлюють історію регіону.
- Охорона довкілля та пам'яток старовини.
- Обсяг коштів, що виділяються на розвиток туризму в регіоні.
- Участь у туристичних салонах.
- Чисельність туристів, які відвідали регіон.
- Пропаганда регіону та його туристичного потенціалу в Україні та за її межами.
Номінація № 9 "За досягнення з підготовки туристичних кадрів"
- Стаж і досвід діяльності в галузі туристичної освіти України.
- Наявність державної акредитації.
- Науково-методичне забезпечення процесу підготовки спеціалістів туристичної галузі.
- Внесок у наукове забезпечення розвитку вітчизняної туристичної галузі.
- Внесок у вітчизняну туристичну освіту, поширення та популяризація туристичних знань серед населення України.
- Участь у масових туристичних заходах.
- Участь у громадських і професійних об’єднаннях.
Номінація № 10 "Кращий готель"
- Наявність сертифікату якості.
- Рівень матеріально-технічної бази та її відповідність міжнародним вимогам.
- Рівень завантаженості готелю.
- Перелік основних і додаткових послуг та їх якість.
- Рівень кваліфікації обслуговуючого персоналу, система його навчання.
- Рейтинг готелю серед вітчизняних та іноземних туроператорів.
- Участь у громадських і професійних об’єднаннях.
Номінація № 11 "Найгостинніший туристичний ресторан"
- Наявність сертифікату відповідності.
- Рівень кваліфікації обслуговуючого персоналу, система підвищення кваліфікації.
- Участь підприємства харчування у кулінарних вітчизняних і зарубіжних фестивалях та ярмарках, конкурсах майстерності.
- Популярність серед туроператорів, вітчизняних та іноземних туристів.
- Відповідність меню національним смакам туристів.
- Візитка підприємства харчування - ексклюзивні "фірмові" страви.
- Створення національних туристичних програм (національна кухня, фольклорні шоу-програми, сувенірна продукція тощо).
Номінація № 12 "Кращий туристичний перевізник"
- Географія маршрутів.
- Обсяги туристичних перевезень.
- Різноманітність пропозиції основних і додаткових послуг.
- Зручність і простота технології надання послуг, система заохочень для турфірм-партнерів.
- Якість і культура обслуговування.
- Рейтинг партнерської надійності.
Номінація № 13 "Авіакомпанія – надійний партнер туризму"
- Географія маршрутів.
- Обсяги туристичних перевезень.
- Різноманітність пропозиції основних і додаткових послуг.
- Зручність і простота технології надання послуг, система заохочення для турфірм-партнерів.
- Якість і культура обслуговування.
- Рейтинг партнерської надійності.
Номінація № 14 "Надійний страховий партнер туризму"
- Позитивна динаміка обсягів страхової діяльності.
- Частка пакету страхових послуг для туризму в загальному обсязі діяльності.
- Різноманітність пропозиції на ринку страхових послуг в туризмі.
- Ступінь охоплення споживацького ринку в туризмі (кількість турфірм-партнерів і чисельність застрахованих туристів).
- Форми та методи роботи з турфірмами-партнерами.
- Зручність користування системою асистантських послуг.
- Надійність страхових послуг.
- Благодійницька та спонсорська діяльність.
Номінація № 15 "Іноземне посольство, що активно сприяє українському туризму"
- Місце туризму в діяльності посольства.
- Сприяння збільшенню іноземного туристичного потоку в Україну.
- Рівень консультативної та практичної допомоги туроператорам і туристам.
- Популяризація туристичного потенціалу України серед своїх співвітчизників.
Номінація № 16 "Посольство України, що активно сприяє розвитку туризму”
- Місце туризму в діяльності посольства.
- Сприяння розвитку міжнародних туристичних зв'язків України та збільшенню туристичних потоків.
- Рівень консультативної та практичної допомоги туроператорам і туристам.
- Кількість акцій, присвячених туризму, в діяльності посольства (організація або участь).
- Популяризація туристичних можливостей України.
- Рейтинг серед вітчизняних та іноземних туроператорів.
Номінація № 17 "Кращий вітчизняний туристично-виставковий захід"
- Оптимальність вибору місця та терміну проведення.
- Кількість експонентів.
- Рівень організації.
- Регулярність проведення.
- Внесок у популяризацію вітчизняного турпродукту на міжнародному туристичному ринку.
- Ефективність заходу.
Номінація № 18 "Кращий інформаційно-рекламний матеріал про Україну"
- Різноманітність у використанні рекламних носіїв.
- Інформативність матеріалів.
- Актуальність та оперативність інформації.
- Діапазон використання.
- Єдність стильового вирішення пакету.
- Ефективність використання.
Номінація № 19 "Кращий туристичний фільм про Україну"
- Актуальність і новизна сценарію.
- Оригінальність режисури та операторська майстерність.
- Якість кінематографічного матеріалу.
- Популяризація туристичного потенціалу України.
Номінація № 20 "За пропаганду туризму в засобах масової інформації"
- Оригінальність авторського підходу.
- Інформативність матеріалів, їх актуальність та оперативність.
- Аутентичність творчого виконання.
- Популяризація туристичних можливостей України.
- Різноманітність форм і методів пропаганди туризму.
- Якість художнього оформлення.
- Популярність серед читацької (глядацької) аудиторії.
- Знання проблематики туризму.
Номінація № 21 "Кращий інвестиційний проект"
- Оригінальність, новизна та перспективність проекту.
- Реальність механізмів втілення інвестиційного проекту.
- Економічна ефективність (період окупності, прибутковість, рентабельність тощо).
- Соціальна орієнтованість і значимість проекту.
- 5. Привабливість проекту для внутрішніх та іноземних інвесторів.